Surówka z białej kapusty – smaczna i zdrowa

Chyba większość z nas,ma małe wyrzuty sumienia  po wczorajszym Tłustym Czwartku. Ja mam, dlatego dziś proponuję coś zdrowego-Surówkę  z białej kapusty, którą polecam nie tylko osobom na diecie. Zima sprzyja przeziebieniom a  dzięki prozdrowotnym właściwościom kapusty znacznie lepiej radzimy sobie z grypą i innymi infekcjami. Liście kapusty są bogate w witaminy C i K, zawierają też sporo witaminy E i potasu, a oprócz tego beta-karoten, błonnik, kwas foliowy, siarkę, wapń. Pamiętajmy, aby jeść ją na surowo, gotowana traci cenne witaminy i jest ciężkostrawna.

SAM_3590

Składniki surówki:

  • mała główka kapusty
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka biała
  • 1 winne jabłko
  • 1 cebula
  • 1 marchewka
  • sól
  • pieprz
  • łyżka soku z cytryny
  • oliwa z oliwek – 1 łyżka

SAM_3582

Kapustę poszatkować i dodatkowo posiekać nożem. Marchewkę obrać i zetrzeć na grubych oczkach. Cebulę ,jabłko i  papryki pokroić w kostkę.

SAM_3584

Wszystkie składniki sosu wymieszać i zalać nim jarzyny. Odstawić w chłodne miejsce na ok. 2 godziny.Smacznego

SAM_3585

#‎surówka‬,‪#‎kapusta‬,‪#‎zdrowa‬,‪#‎blog‬,‪#‎przepis‬,‪#‎papryka‬,‪#‎Marchewka‬,‪#‎cebula‬,‪#‎jabłko‬,‪#‎dieta‬,‪#‎zdrowejedzenie‬

 

3 komentarze

  1. Nie zjadłam wczoraj ani jednego pączka, ani nic w ogóle już drugi dzień ;( rozłożyło mnie na amen i leżę jak śledź z gorączką i spuchniętym gardłem , że ledwo oddycham

Dodaj komentarz