Jagodzianki – domowe, najlepsze

Dziś miał być post o kosmetyku, który kompletnie mnie zawiódł. Zdecydowałam, że najpierw podrzucę Wam przepis na pyszne jagodzianki. Idealne, nie tylko do weekendowej kawy. To mój debiut jeśli chodzi o słodkie bułeczki.

SAM_6995

Długo szukałam idealnego przepisu na domowe jagodzianki. Na jednym z portali znalazłam ciekawe rozwiązanie. Zamiast mleka do zaczynu użyto  maślanki. Wypróbowałam przepis dodając od siebie kilka innowacji.

SAM_7005Zaczyn:

  • 1 szklanka lekko podgrzanej maślanki
  •  50g świeżych drożdży
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżka mąki pszennej

Mieszamy i odstawiamy  w ciepłe miejsce na około 15 minut ( do wyrośnięcia )

pageCiasto

  •  800g mąki pszennej
  •  5 łyżek cukru pudru
  • cukier waniliowy Delecta
  •   0,5 łyżeczki soli
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • pół litra jagód

SAM_6984

Jagody mieszamy z łyżką cukru pudru. Do wyrośniętego zaczynu dodajemy przesianą mąkę, cukier puder, olej, wodę i sól. Mieszamy i zagniatamy elastyczne ciasto. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 60 minut w ciepłe miejsce. Ciasto dzielimy pół a następnie na 12 części.  Każdą część  lekko rozpłaszczamy w dłoni  i nadziewamy jagodami. Sklejamy i wykładamy bułeczki na blachę . Z drugiej  połowy ciasta  zarobiłam zakręcane bułeczki. Ciasto lekko rozwałkowałam, ułożyłam jagody i zwinęłam jak makowiec. Następnie pokroiłam na dwu centymetrowe plastry i ułożyłam na blaszce. Wierzch posmarowałam mlekiem. Po upieczeniu bułeczki polukrowałam.

SAM_6985
Odstawiłam na  20 minut do wyrośnięcia.
Bułeczki pieczemy w 220 stopniach przez 20-25 minut.

SAM_6989

8 comments

Skomentuj

