Tarta z ciasta filo z cukinią i boczkiem wędzonym

Wyprzedaże – to słowo działa jak magnes. W ubiegłą niedzielę dałam się namówić koleżance na wypad do Centrum Handlowego. Głównym celem naszej wyprawy miał być zakup tapet do pokoju dziecinnego. Zmierzając do marketu budowlanego mijałyśmy wystawy sieciówek z wielkimi, czerwonymi napisami -Wyprzedaż  do -75 %. Chyba żadna kobieta nie przejdzie obojętnie obok takich kuszących promocji. Szybciutko zlustrowałyśmy stoisko, gdzie wyeksponowano tapety ścienne i wybrałyśmy odpowiedni wzór. Potem zaczęło się istne szaleństwo – wybieranie i  przymierzanie spodni, bluzek , sukienek, butów. Przejrzałam stosy damskiego asortymentu i…..wróciłam do domu z niczym. W drodze powrotnej wpadam jeszcze na szybkie zakupy do sklepu spożywczego. Miałam zamiar kupić gotowe, kruche ciasto na tartę. W biegu pomyliłam opakowania i zamiast kruchego  kupiłam ciasto filo. Tak oto powstało dzisiejsze danie – Tarta z ciasta filo z cukinią i boczkiem wędzonym w sosie śmietanowym.

SAM_6157

Składniki

  • 4 płaty ciasta filo
  • 150 ml śmietany 36%
  • 2 młode cukinie
  •  100 g sera cheddar
  • 100 ml sklarowanego masła
  • posiekana natka pietruszki
  • garść tymianku
  • 2 ząbki czosnku
  • pieprz i sól do smaku
  • 200 g wędzonego boczku

SAM_6148

Masło rozpuszczamy w rondelku. Cukinię kroimy w cienkie plastry. Czosnek przepuszczamy przez praskę, mieszamy z natką pietruszki i tymiankiem.

SAM_6149

Dodajemy plasterki cukinii i marynujemy ok pół godziny. Boczek kroimy w kostkę i podsmażamy na suchej patelni. Foremkę do pieczenia smarujemy masłem. Układamy jeden plaster ciasta filo i zawijamy na rantach foremki. Za pomocą pędzelka smarujemy ciasto sklarowanym masłem, następnie układamy kolejną warstwę ciasta. Ponownie smarujemy masłem. Czynność tę powtarzamy do wykorzystania wszystkich płatów ciasta.

SAM_6151

Cukinię układamy na cieście, dodajemy boczek. Śmietanę mieszamy z startym serem, solą  i pieprzem. Jeśli boczek był mało słony można śmietanę posolić odrobinę więcej. Nie podaję dokładnych ilości soli czy pieprzu. Najlepiej  dodawać w małych ilościach i próbować aż do pożądanego smaku. Przygotowaną masę wylewamy na ciasto. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 160 stopni przez ok. 15-20 minut. Tartę podawać na ciepło lub na zimno.

4 comments

  1. Wygląda pysznie, zapisałam w linkach i coś czuję, że wkrótce wypróbuję, zwłaszcza że ciasta filo jeszcze nie jadłam.
    W zakupach najbardziej chyba nie lubie tego, że spędzę mnóstwo czasu na nich, naprzymierzam się jak głupia i wrócę z niczym :-/

Skomentuj

