Clafoutis z truskawkami, czereśniami i wiśniami

Przepis na Clafoutis znalazłam na blogu Ani Starmach. Nigdy nie robiłam tego typu deseru, musiałam poznać ten smak. Ania zaprezentowała wersję z czereśniami, ja dodałam truskawki i wiśnie. Deser robi się błyskawicznie, a jak smakuje? Przekonajcie się sami.

SAM_6615

Składniki

  • 500 g owoców- czereśni, truskawek, wiśni
  • 125 g mąki
  • 100 g cukru
  • 300 ml mleka
  • 3 jajka
  • szczypta soli
  • masło do wysmarowania formy
  • cukier puder do posypania

SAM_6632

Przygotowanie

Wydrylowane i pozbawione szypułek owoce mieszamy z połową cukru i odstawiamy.

SAM_6610

Jajka ubijamy trzepaczką lub widelcem na jajecznicę. Do jajek dodajemy stopniowo cukier, mąkę, mleko, sól. Ceramiczną foremkę smarujemy masłem. Na dnie układamy owoce i zalewamy ciastem.

SAM_6613
Pieczemy 35 minut w temperaturze 180 stopni. Przed podaniem  posypujemy cukrem pudrem. Deser wyśmienicie smakuje na ciepło.

9 comments

Skomentuj

