Krokiety z kiszoną kapustą i suszonymi grzybami

Krokiety – czy znacie kogoś, kto ich nie lubi? Ja uwielbiam, mogła bym je przyrządzać  i jeść prawie codziennie. Gdyby tylko ktoś za mnie usmażył naleśniki ….Ostatnio zaszalałam w kuchni i zrobiłam taką ilość krokietów, że pojedliśmy  do syta, obdarowałam nimi synów  i jeszcze zamroziłam kilka porcji.

SAM_5986 (2)

Składniki na naleśniki

  • 1 szklanka mleka
  • 1 i 1/2 szklanki wody
  • 1 jajko
  • ok 2 szklanek mąki
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta pieprzu
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • olej do smażenia

Dodatkowo

  • papryka w proszku
  • bułka tarta

SAM_5592
Składniki na ciasto naleśnikowe mieszamy w misce za pomocą miksera. Odlewamy do miseczki ok pół szklanki ciasta, dosypujemy szczyptę papryki w proszku, mieszamy  i odstawiamy.To ciasto posłuży mi do panierowania naleśników.
Patelnię smarujemy olejem i smażymy cienkie naleśniki.

Farsz

  • 40 dag kapusty kiszonej
  • garść namoczonych, suszonych grzybów
  • 1 cebula
  • pieprz
    SAM_5582

Kapustę kroimy na małe kawałki i  kilka razy płuczemy aby pozbyć się nadmiaru kwasu.
Wrzucamy do wrzątku i gotujemy do miękkości razem z posiekanymi grzybami. Ugotowaną kapustę odcedzamy.

Cebulę kroimy w kostkę , wrzucamy na patelnię z olejem i podsmażymy. Dodajemy kapustę. Chwilkę podsmażamy. Przeprawiamy do smaku.
Farsz nakładamy na naleśniki i zwijamy w rulony.  Obtaczamy w cieście naleśnikowym i tartej bułce.  Smażymy na rumiano.

Smacznego 🙂

4 comments

Skomentuj

