Makaron z warzywami po Chińsku

Bardzo lubię „chińszczyznę”. Mam swój ulubiony lokal, niestety nie w moim mieście. Gdy nachodzi mnie smak na makaron z warzywami robię go sobie w domu. Nie jest to wprawdzie danie tak idealne jak w Chińskiej restauracji ale pyszne i bardzo szybkie w przygotowaniu.

SAM_4069

Samo smażenie trwa bardzo krótko,jedyny problem to pokrojenie warzyw. Nie uznaję mrożonek typu Mieszanka Chińska. Tylko świeżo pokrojone warzywa po usmażeniu będą miały odpowiednią dla dań chińskich chrupkość. Zatem do dzieła!

SAM_4052Składniki

  • 2 marchewki
  • por-biała część
  • pół małej kapusty pekińskiej
  • kilka różyczek brokuła
  • mała czerwona papryka
  • makaron chiński do wooka
  • olej ryżowy lub inny olej przeznaczony do smażenia w wooku
  • sos sojowy
  • sos ostrygowy
  • imbir Olmix
  • sos chili pikantny
  • ziarna sezamu Olmix
  • Kumin Olmix

SAM_4054

Warzywa kroimy w długie słupki. Brokuła w cienkie plasterki a kapustę kroimy jak na surówkę. Makaron wrzucamy do 3 litrów wrzącej wody do której dodaliśmy łyżkę sosu sojowego i łyżkę sosu ostrygowego. Gdy lekko napęcznieje wylewamy na durszlak Na patelni lub w wooku rozgrzewamy olej.Wrzucamy słupki marchewki i  szybko obsmażamy  potrząsając patelnią (ok 1 minuty)wykładamy marchewkę i na tym samym oleju smażymy pora.

SAM_4056

Odkładamy do marchewki a na patelnię wrzucamy paprykę i tak samo jak poprzednie warzywa smażymy ok 1 minuty. Teraz kolej na brokuła,dolewamy odrobinę oleju i wrzucamy brokuła na ok 5 minut. Na końcu smażymy kapustę. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy makaron ,smażymy 1 minutę,dodajemy warzywa,sosy,imbir kumin i mieszając smażymy jeszcze chwilkę. Makaron podajemy posypany sezamem.

SAM_4060

Makaron w warzywami robię w wersji łagodnej a wielbicielom mocnych smaków podaję osobno ostry sos chili celem dosmaczenia potrawy.

Obiad przygotowany a ja zmykam do sprzątania łazienki. Niestety, kury domowe nie mają dziś dnia wolnego z okazji Święta Niepodległości. Czy macie jakiś ulubione pomieszczenia, których sprzątanie sprawa Wam przyjemność ? U mnie łazienka należy do kategorii znienawidzonych. Nie lubię-jest tam zimno, ciemno  i wilgotno. Myślę,że po wymarzonym remoncie będzie to moje ukochane  pomieszczenie. Ma być jasna i ciepła. Wszystko już rozplanowane. Kupione kafelki i kabina prysznicowa.Łazienka to miejsce, w którym komfort cieplny jest bardzo istotny. Uważam,że  powinna być najlepiej ogrzanym pomieszczeniem w domu, a do tego potrzebny jest funkcjonalny i estetyczny grzejnik. Muszę  popatrzeć na strony producentów i zorientować się gdzie mają tanie grzejniki łazienkowe . Marzy mi się szklany grzejnik, jaki widziałam u mojej znajomej. Wyglądał bardzo efektownie. Niestety mam ograniczenia metrażowe i na taką ekstrawagancję nie mogę sobie pozwolić.Myślę,że zwykły drabinkowy grzejnik wystarczy aby ogrzać tak niedużą powierzchnię oraz wysuszyć ręczniki czy też bieliznę.

8 comments

  1. Chińszczyznę hi hi jadłam chyba tylko pod postacią zupki chińskiej i ten dziwny makaron nie przypadł mi do gustu ; ja dzisiaj też cały dzień sprzatałam, prałam, prasowałam ehhh

Skomentuj

