Placki ziemniaczane po Bałkańsku

Zapraszam Was kochani na placki ziemniaczane po Bałkańsku.Pomysł na tą potrawę wpadł mi do głowy gdy nabrałam ochoty na placki ziemniaczane. Zastanawiałam się z czym je podać.Znudziły mi się placki z gulaszem,na placki z cukrem i śmietaną nie miałam chęci.Spojrzałam na kosz  pełen  aromatycznych i kolorowych  warzyw i już wiedziałam. Połączenie chrupiących placków z lekko pikantnymi warzywami gwarantuje nam nowe doznania smakowe.SAM_3315Składniki na placki

  • 1,1/2 kg ziemniaków
  • cebula
  • 2 jajka.
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • sól i pieprz do smaku

SAM_3308

Wykonanie :Obieramy ziemniaki i cebulę.Na tarce o małych otworach lub w robocie kuchennym ścieramy ziemniaki i cebulę. Masę wylewamy na sitko ustawione na naczyniu.Lekko odciskamy z nadmiaru wody.Jajka ubijamy trzepaczką,wlewamy do  ziemniaków.Dodajemy mąkę,sól i pieprz. Z naczynia,nad którym odcedzaliśmy ziemniaki odlewamy delikatnie sok,a zebraną na dnie mąkę ziemniaczaną dodajemy do masy.Mieszamy i smażymy na rozgrzanym oleju na złoty kolor.

SAM_3309

Składniki na warzywne leczo

  • papryka czerwona
  • papryka zielona
  • papryka żółta
  • mała cukinia
  • mały bakłażan
  • 1 kg pomidorów
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka Czubrycy Czerwonej OLMIX
  • łyżka oliwy z oliwek
  • sól i pieprz do smaku

SAM_3318

Pomidory nacinany na krzyż i wrzucamy do wrzątku.Po upływie ok 5 minut pomidory przekładamy do zimnej wody.W ten sposób szybko pozbędziemy się skórki z pomidorków. Pokrojone pomidory wrzucam na patelnię i duszę do miękkości a następnie przecieram przez sito.Bakłażana kroję w kostkę i przesypuje solą.Gdy psuci sok ,płuczę bakłażana w zimnej wodzie.Na rozgrzaną oliwę wrzucam cebulę,chwilę duszę,dodaję pokrojoną paprykę a następnie cukinię.Pod koniec duszenia dodaję bakłażana i przetarte pomidory.Całość doprawiam czosnkiem,solą,pieprzem oraz przyprawą Czubryca Czerwona. Podaję z upieczonymi ,chrupiącymi plackami.

Smacznego!

SAM_3305

5 comments

  1. ja placuszki robiłam w sobotę, jak robię wytrawne to często dodaje czosnek 🙂 teraz robiłam z mięsem w sosie chrzanowym, pychotka! 😀

    Mam akurat bakłażana, cukinię – może dzisiaj zrobię 🙂

Skomentuj

