Ciasto ,,Czekoladowa rozkosz”

Dawno nie robiłam ciast przekładanych kremem.Ostatnio kupiłam fajne urządzenie do krojenia tortów Postanowiłam sprawdzić jak poradzi sobie z kwadratowym ciastem i jestem zachwycona.Regulowana żyłka kroi idealnie. Zapraszam na czekoladową rozkosz.

SAM_1562CIASTO

  • 4 duże jajka,
  • 1 szklanka przesianej mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 1/2 kostki masła,
  • 1/3 szklanki wody gazowanej
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady
  • szczypta soli

SAM_1556

KREM

  • 1 śmietana 30 % (400g)
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • 1-2 łyżki kakao
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady

Polewa czekoladowa
Marmolada owocowa

SAM_1561

Ciasto
Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej razem z masłem.Odstawiamy do przestudzenia.Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli.Dodajemy cukier i nie przerywając ucierania żółtka, następnie wodę,proszek,kakao i lekko przestudzoną czekoladę.Dokładnie miksujemy.Na koniec stopniowo dodajemy mąkę.Przelewamy ciasto do przygotowanej formy(u mnie mała kwadratowa 20cmx20cm) Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika (180C) na 60 min.

SAM_1557

Krem
Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej i odstawić do przestudzenia. Śmietanę ubić z cukrem pudrem na puszystą masę,dodać przestudzoną czekoladę i kakao.Zmiksować na puszystą masę. Połączyć z wcześniej roztartym na puch masłem z 1 łyżką cukru pudru.
Ciasto przekroić na 3 części,przełożyć pierwszą warstwę kremem,kolejną marmoladą,trzecią kremem.Wierzch ciasta również obłożyć równomiernie kremem i polać polewą czekoladową.

Smacznego!

Mamy już drugi dzień lata a aura za oknem typowo jesienna.Wieje,leje,zimno.O tej porze roku większość czasu spędzałam na działce rozkoszując się słońcem i pysznymi truskawkami.Początek tegorocznego lata nie rozpieszcza nas słońcem.Dziś wybraliśmy się na działkę odrobinę po grillować.Gdy tylko położyłam mięso na ruszcie,spadł deszcz.Mam altankę bez zadaszonego tarasu.Postawiłam grilla pod parasolem ale niewiele to pomogło.Ne zliczę ile razy w tym czasie padało,chwilami nawet lało.Gdybym miała pawilon ogrodowy stalowy bez problemu mogła bym biesiadować i doglądać grilla nawet w taką pogodę jak dziś.Muszę przejrzeć oferty i wybrać coś odpowiedniego do naszego ogrodu.

Kochane słońce wróć !

9 comments

Skomentuj

