kruche babeczki z budyniem z kawałkami czekolady i truskawkami

Dziś zapraszam na ucztę dla ciała-kruche babeczki z budyniem, z kawałkami czekolady i truskawkami.Proste i szybkie w przygotowaniu.SAM_1485

Składniki

  • kruche ciasto-można użyć gotowego lub skorzystać z przepisu podanego niżej
  • Budyń czekoladowy z kawałkami czekolady
  • mleko-1/2 litra
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki cukru
  • truskawki

SAM_1479

Ciasto kruche:

  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 250 g masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 5 żółtek

Z podanych składników zagnieść elastyczne ciasto.Podzielić na dwie części 60/40.Owinąć folią spożywcza . Większą połowę włożyć do lodówki a mniejszą do zamrażalnika.Dno foremki wyłożyć większą częścią ciasta i podpiec w piekarniku nagrzanym do 180 ok 20 minut.

Wykonanie

Foremki do babeczek natłuszczamy  i posypujemy tartą bułką.

SAM_1477

Gotowe ciasto rozwałkowujemy (ja użyłam foli spożywczej) na około 4 mm i nakładamy na foremki do babeczek, dociskamy ciasto, dolepiamy palcami i nakłuwamy widelcem,
pieczemy w piekarniku w 180 – 200 stopniach przez około 12-14 minut.Studzimy.

Budyń gotujemy według przepisu na opakowaniu.Studzimy.Zimnym napełniamy upieczone babeczki.Układamy truskawki.Można dodatkowo udekorować bitą śmietaną.

Prawda,że proste.

Ostatnio mało piekę a to dlatego,że mam remont mieszkania na głowie.Wybieramy farby,panele,tapety do pokoju młodzieżowego.Jestem na etapie poszukiwania solidnych pracowników. Nawet nie zdawałam sobie sprawy jak trudno dziś znaleźć kogoś odpowiedniego do remontu mieszkania.Fachowcy wyjechali pracować za granicą.Zostali nieliczni,którzy mają  odległe terminy.Owszem są tacy,którzy zrobią tanio i szybko ale czy dobrze? Widziałam „robotę” pana Zenka  ogłaszającego  jako solidna firma.Wierzcie mi, sama lepiej położyłam panele w pokoju syna.

111

Pokój przed remontem

3 comments

Skomentuj

