Kartacze- wspominienia z Mazur

Podczas sprzątania wpadły mi w ręce fotografie z moich ukochanych Mazur.

No i wzięło mnie na wspomnienia,miejsc, ludzi i smaków.Ostatni  raz gdy gościłam w moim rodzinnym mieście ,w dniu wyjazdu ciocia zrobiła na obiad przepyszne kartacze.Obserwowałam ją w kuchni i zapamiętałam poszczególne etapy przygotowania .Od cioci Marysi można się wiele nauczyć jeśli chodzi o kulinaria bo zawsze smacznie gotowała.Mój syn często wspomina kotlety z ryb czy też przepyszny bigos z młodej kapusty w wykonaniu cioci. Kartacze to czasochłonna potrawa jednak  warto je przygotować.

DSCN3628

Składniki:

  • 1/2 kg mięsa mielonegoDSCN3623
  • majeranek
  • sól,pieprz
  • 2 cebule
  • olej do smażenia
  • wędzony boczek do okrasy
  • 1kg surowych ziemniaków,
  • 2-3 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko
  • ½ kg ugotowanych ziemniaków

DSCN3629Mięso mielone wymieszać z majerankiem,solą , pieprzem. i jajkiem.Cebulkę podsmażyć i dodać do mięsa.Można dodać czosnek do smaku.
Surowe ziemniaki obrać i zetrzeć jak na placki ziemniaczane. Mocno odcisnąć na sitku.Dodać osadzoną na dnie skrobię. Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praską i dodać do surowych ziemniaków.Następnie dodać tyle mąki,by powstało gęste, dość zwarte ciasto. Nabierać porcje ciasta i spłaszczać je w dłoniach na placki. Na środek nakładać porcję mięsa i sklejać, formując podłużne kluski.Gotować w osolonej wodzie 20-25 minut.Boczek podsmażyć cebulą na rumiano.Nakładać porcje na ugotowane kartacze.

 

10 comments

Skomentuj

